Sikeresen zárult a „Digitális Vadon” hallgatói projekt a győri állatkerttel

Digitális vadon projekt - Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kar

A Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kar kereskedelem és marketing szakos hallgatói a Nonprofit és kisvállalati marketing tantárgy keretein belül a győri Xantus János Állatkert számára dolgoztak ki nonprofit marketing megoldásokat.

A projekt záró eseményére 2025. május 5-én került sor, ahol minden csapat bemutatta a munkáját. Az eredmények bemutatása után az állatkert képviselői kiemelték, több javaslat megvalósítását is tervezik már az idei évben.

A projekt különlegessége, hogy a hallgatók nemcsak ötleteket javasoltak, hanem a konkrét kivitelezésig is eljutottak:

  • foglalkoztató könyvet szerkesztettek, történettel, vizuális tartalommal,
  • videókat forgattak és szerkesztettek közösségi média felhasználásra (két videó már megjelent az állatkert social media oldalain,
  • állomáspontos játékokat terveztek,
  • fenntartható ajándékötleteket javasoltak,
  • interaktív programokat terveztek, nemcsak az állatkert területére, hanem külső helyszínekre is,
  • értékes primer kutatást is végeztek a látogatók ismereteiről és attitűdjeiről, amely megalapozhatja a jövőbeni fejlesztéseket. Külön figyelmet kaptak a különböző korcsoportoknak szánt edukációs tartalmak, például kvízek és játékos tanulási ötletek.

A projekt során aktív együttműködések is kialakultak: a hallgatók workshopokon vettek részt, és több csapat dolgozott azon is, hogy az állatkerthez tartozó Győri Gyepmesteri Telep kommunikációját támogassa. Egy csapat teljes Instagram-kommunikációs stratégiát dolgozott ki a Gyepmesteri Telep számára, konkrét poszt ötletekkel és vizuális javaslatokkal.

A társadalmi felelősségvállalás kérdésköre sem maradt ki: javaslatokat készítettek az állatkerten kívüli érzékenyítő programokra, amelyek hozzájárulhatnak az állatvédelem és természetvédelem iránti tudatosság növeléséhez.

A projektben 24 hallgató vett részt, 5 csapatban, rendszeres heti konzultációk mellett. A csapatok mentora, Dr. Gyurián Nagy Nikolett és az állatkert kommunikációs és marketing munkatársa, Tóth Zoltán segítették a csapatokat abban, hogy az elméleti tudásukat gyakorlati, megvalósítható koncepciókká alakítsák.

A „Digitális Vadon” projekt kiváló példa arra, hogyan tud az egyetem valós környezetben, valódi partnerekkel tanulási lehetőséget kialakítani, és hogyan válik a tanulási folyamatból közös értékteremtés.

Hasonló cikkek

EXTRA-DIS/KURZUS 2025/26/1

Kedves Hallgatók! Adódott egy nem mindennapos lehetőség, melyre másod- és harmadéves alapszakos, valamint mesterszakos hallgatóinkat várjuk. A HUNGARIKUM ALKUSZ cégcsoport tulajdonos vezetőjét, Keszthelyi Eriket sikerült

Tovább olvasom »