A Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kar kereskedelem és marketing szakos hallgatói a Nonprofit és kisvállalati marketing tantárgy keretein belül a győri Xantus János Állatkert számára dolgoztak ki nonprofit marketing megoldásokat.
A projekt záró eseményére 2025. május 5-én került sor, ahol minden csapat bemutatta a munkáját. Az eredmények bemutatása után az állatkert képviselői kiemelték, több javaslat megvalósítását is tervezik már az idei évben.
A projekt különlegessége, hogy a hallgatók nemcsak ötleteket javasoltak, hanem a konkrét kivitelezésig is eljutottak:
- foglalkoztató könyvet szerkesztettek, történettel, vizuális tartalommal,
- videókat forgattak és szerkesztettek közösségi média felhasználásra (két videó már megjelent az állatkert social media oldalain,
- állomáspontos játékokat terveztek,
- fenntartható ajándékötleteket javasoltak,
- interaktív programokat terveztek, nemcsak az állatkert területére, hanem külső helyszínekre is,
- értékes primer kutatást is végeztek a látogatók ismereteiről és attitűdjeiről, amely megalapozhatja a jövőbeni fejlesztéseket. Külön figyelmet kaptak a különböző korcsoportoknak szánt edukációs tartalmak, például kvízek és játékos tanulási ötletek.
A projekt során aktív együttműködések is kialakultak: a hallgatók workshopokon vettek részt, és több csapat dolgozott azon is, hogy az állatkerthez tartozó Győri Gyepmesteri Telep kommunikációját támogassa. Egy csapat teljes Instagram-kommunikációs stratégiát dolgozott ki a Gyepmesteri Telep számára, konkrét poszt ötletekkel és vizuális javaslatokkal.
A társadalmi felelősségvállalás kérdésköre sem maradt ki: javaslatokat készítettek az állatkerten kívüli érzékenyítő programokra, amelyek hozzájárulhatnak az állatvédelem és természetvédelem iránti tudatosság növeléséhez.
A projektben 24 hallgató vett részt, 5 csapatban, rendszeres heti konzultációk mellett. A csapatok mentora, Dr. Gyurián Nagy Nikolett és az állatkert kommunikációs és marketing munkatársa, Tóth Zoltán segítették a csapatokat abban, hogy az elméleti tudásukat gyakorlati, megvalósítható koncepciókká alakítsák.




A „Digitális Vadon” projekt kiváló példa arra, hogyan tud az egyetem valós környezetben, valódi partnerekkel tanulási lehetőséget kialakítani, és hogyan válik a tanulási folyamatból közös értékteremtés.