Új Q2-es publikáció a karon

SZE_Foepulet_2022_05_Majer_Csaba_Jozsef_6039x2442.webp

Megjelent Keller, V., Printz-Markó, E. and Ercsey, I., (2024), “Evaluation criteria for lifestyle applications – The role of MAUQ factors in satisfaction” című tanulmánya a Management & Marketing, Vol. 19, No. 3, pp. 498-519, DOI: 10.2478/mmcks-2024-0022 folyóiratban.

Elérhető: https://intapi.sciendo.com/pdf/10.2478/mmcks-2024-0022

A tanulmány célja az életmód-alkalmazások (fitnesz-, táplálkozás- és relaxációs alkalmazások) használati szokásainak és a használhatósági tényezők (könnyű használat, applikáció felületével való elégedettség és a hasznosság) szerepének vizsgálata az általános elégedettségben. Magyarországon végzett online felmérés során 348 - 30,2% fitnesz-, 31,3% táplálkozás- és 38,5% relaxációs-alkalmazásokat - használót sikerült elérni. A válaszadók az ingyenes alkalmazásokat preferálták, és főként iOS operációs rendszert használtak.

A kutatás a PLS-SEM módszerrel vizsgálta az összefüggéseket. Az eredmények szerint a „könnyű használat” és az „applikáció felületével való elégedettség” pozitívan befolyásolja a felhasználók elégedettségét, míg a hatékonyság (pozitív egészségi eredmények) paradox módon negatív hatással van rá.

Az eredmények különösen hasznosak lehetnek az alkalmazásfejlesztők számára, mivel a használhatóság és a dizájn kulcsszerepet játszanak a felhasználói elégedettség növelésében.