Megjelent Keller Veronika, Printz-Markó Erzsébet és Ercsey Ida publikációja
Megjelent Keller, V., Printz-Markó, E. and Ercsey, I., (2024), “Evaluation criteria for lifestyle applications – The role of MAUQ factors in satisfaction” című tanulmánya a Management & Marketing, Vol. 19, No. 3, pp. 498-519, DOI: 10.2478/mmcks-2024-0022 folyóiratban.
Elérhető: https://intapi.sciendo.com/pdf/10.2478/mmcks-2024-0022
A tanulmány célja az életmód-alkalmazások (fitnesz-, táplálkozás- és relaxációs alkalmazások) használati szokásainak és a használhatósági tényezők (könnyű használat, applikáció felületével való elégedettség és a hasznosság) szerepének vizsgálata az általános elégedettségben. Magyarországon végzett online felmérés során 348 - 30,2% fitnesz-, 31,3% táplálkozás- és 38,5% relaxációs-alkalmazásokat - használót sikerült elérni. A válaszadók az ingyenes alkalmazásokat preferálták, és főként iOS operációs rendszert használtak.
A kutatás a PLS-SEM módszerrel vizsgálta az összefüggéseket. Az eredmények szerint a „könnyű használat” és az „applikáció felületével való elégedettség” pozitívan befolyásolja a felhasználók elégedettségét, míg a hatékonyság (pozitív egészségi eredmények) paradox módon negatív hatással van rá.
Az eredmények különösen hasznosak lehetnek az alkalmazásfejlesztők számára, mivel a használhatóság és a dizájn kulcsszerepet játszanak a felhasználói elégedettség növelésében.
(Fotó: https://www.freepik.com/free-vector/editorial-commission-concept-illustration_20547291.htm#fromView=search&page=1&position=52&uuid=1cb640a3-26b3-4d6f-ad9d-2b31d476df6a)