On May 7, 2025, the Institutional Scientific Student Conference (TDK) was successfully held at the Kautz Gyula Faculty of Economics of Széchenyi István University. During the event, participants presented their research in five sections, covering current challenges and innovative approaches in the field of economics.
The conference not only provided a platform for students to showcase their academic work, but also acknowledged the valuable professional support of their supervisors. It contributed to building a strong academic community and enhancing students’ research skills.
We sincerely congratulate all participating students and their supervisors!
Results:
The world of business: strategy and HR
I.: Bandara Adikari Mudiyanselage Lahiru Vimukthi Senarath: Digital Twin Readiness in Logistics: A PLS-SEM Approach on Organizational Enablers, Technology Integration, and Supply Chain Complexity, Témavezető: Dr. Buics László
II.: Kádár Kata: A munkaadói márka szerepének és jelentőségének elemzése hazai alternatív városnézési lehetőségeket nyújtó vállalkozásokban, Témavezető: Husz Anikó
III.: Monemalay Inthisarath: Employment Trends Among Full-Time International Students in Hungary, Témavezető: Prof. Dr. Berde Éva
Special Award: Miksó Zsuzsanna: Az értelmi fogyatékkal élők munkavállalási lehetőségei Magyarországon, Témavezető: Dr. Dernóczy-Polyák Adrienn
Leadership and project management
I.: Aschenbrenner András: Üzleti folyamat modellezése BPMN és P-gráf megközelítéssel: Egyetemi beiratkozási esettanulmány, Témavezető: Dr. Bertók Botond, Dr. Eisingerné Dr. habil. Balassa Boglárka
II.: Györkös Dorottya Anna: Frissen sült profit vagy megégett bevétel? Családi és nem családi sütőipari cégek a válság után, Témavezető: Dr. Koltai Judit Petra, Dr. Vinkóczi Tamás
II.: Dobos Alexandra: Erőforrás tervezés, ütemezés egy toxikológiai vállalatnál folyamatmenedzsment eszközökkel, Témavezető: Dr. Buics László, Dr. Eisingerné Dr. habil. Balassa Boglárka
II.: Szalay Márk: Systematic Literature Review a Lean módszertan alkalmazásáról kis és közép vállalkozásoknál, Témavezető: Dr. Buics László, Dr. Kurucz Attila
Special Award: Azzi Kaoutar: Inventory management for omnichannel retail to meet in-store and BOPS demand: A case study of Moroccan retailer’s inventory allocation management, Témavezető: Almehem Marah Samir Nayif
Sustainability and environmental awareness
I.: Pék Gábor: Fenntarthatóbb hulladékgazdálkodás: Paradigmaváltás az italos göngyölegek kezelésében, valamint egyetemi hallgatók attitűdjének felmérése a hulladékgazdálkodás terén, Témavezető: Dr. Rámháp Szabolcs
II.: Czibolya Lilit: Az élelmiszer-hulladék keletkezése és fenntartható kezelése az élelmiszer-ellátási lánc mentén, Témavezető: Dr. Buics László
III.: Sipaseuth Aliyamone: Investigating the Operational Efficiency for the Small Asian Retailer Stores under the Deposit Refund System, Témavezető: Almelhem Marah Samir Nayif
Special Award: Eszes Patrik: Examination of the climate, migration and demographic challenges of the European Union in the recent years and how the smart city concept could be a solution, Témavezető: Dr. Buics László
Challenges and opportunities of the present
I.: Pauli Diána, A közvetlen környezet hatásának vizsgálata a tanulási motivációkra a Széchenyi István Egyetem hallgatóinak körében, Témavezető: Nagy Veronika Ilona
I.: Németh Zsolt, A sportesemények hatása az országimázsra – fókuszban a megarendezvények, Témavezető: Dr. Keller Veronika
III.: Rell Krisztián: A vendégmotiváció szerepe az A’la Carte éttermekben, Témavezető: Dr. Kőmíves Csaba
Innovative marketing, AI, customer satisfaction
I.: Nguyen Ngoc QuynhTran: The Digitalization Evolution in Supply Chain Management: A Systematic Literature Review and a Transformation Model Assessment, Témavezető: Dr. Buics László
II.: Khalfallah Donia: Authenticity, Ethics, and Transparency in Virtual Influencer Marketing: A Cross-Cultural Analysis of Consumer Trust and Engagement: A Systematic Literature Review, Témavezető: Dr. Keller Veronika
III.: Sági Ádám: Marketing: Paradigmaváltás, Témavezető: Dr. Dernóczy-Polyák Adrienn
Special Award: Varga Kata Bianka: Influencers dug their own grave – Exploring the “deinfluencing” phenomenon, Témavezető: Dr. Rámháp Szabolcs
Photo: Gábor Dr. Szabó-Szentgróti, Anna Dr. Pátkainé Bende