Scientists of the Future in the Present – Institutional TDK Results at the Kautz Faculty

On May 7, 2025, the Institutional Scientific Student Conference (TDK) was successfully held at the Kautz Gyula Faculty of Economics of Széchenyi István University. During the event, participants presented their research in five sections, covering current challenges and innovative approaches in the field of economics.

The conference not only provided a platform for students to showcase their academic work, but also acknowledged the valuable professional support of their supervisors. It contributed to building a strong academic community and enhancing students’ research skills.

We sincerely congratulate all participating students and their supervisors!

Results:

The world of business: strategy and HR

I.: Bandara Adikari Mudiyanselage Lahiru Vimukthi Senarath: Digital Twin Readiness in Logistics: A PLS-SEM Approach on Organizational Enablers, Technology Integration, and Supply Chain Complexity, Témavezető: Dr. Buics László

II.: Kádár Kata: A munkaadói márka szerepének és jelentőségének elemzése hazai alternatív városnézési lehetőségeket nyújtó vállalkozásokban, Témavezető: Husz Anikó

III.: Monemalay Inthisarath: Employment Trends Among Full-Time International Students in Hungary, Témavezető: Prof. Dr. Berde Éva

Special Award: Miksó Zsuzsanna: Az értelmi fogyatékkal élők munkavállalási lehetőségei Magyarországon, Témavezető: Dr. Dernóczy-Polyák Adrienn

Leadership and project management

I.: Aschenbrenner András: Üzleti folyamat modellezése BPMN és P-gráf megközelítéssel: Egyetemi beiratkozási esettanulmány, Témavezető: Dr. Bertók Botond, Dr. Eisingerné Dr. habil. Balassa Boglárka

II.: Györkös Dorottya Anna: Frissen sült profit vagy megégett bevétel? Családi és nem családi sütőipari cégek a válság után, Témavezető: Dr. Koltai Judit Petra, Dr. Vinkóczi Tamás

II.: Dobos Alexandra: Erőforrás tervezés, ütemezés egy toxikológiai vállalatnál folyamatmenedzsment eszközökkel, Témavezető: Dr. Buics László, Dr. Eisingerné Dr. habil. Balassa Boglárka

II.: Szalay Márk: Systematic Literature Review a Lean módszertan alkalmazásáról kis és közép vállalkozásoknál, Témavezető: Dr. Buics László, Dr. Kurucz Attila

Special Award: Azzi Kaoutar: Inventory management for omnichannel retail to meet in-store and BOPS demand: A case study of Moroccan retailer’s inventory allocation management, Témavezető: Almehem Marah Samir Nayif

Sustainability and environmental awareness

I.: Pék Gábor: Fenntarthatóbb hulladékgazdálkodás: Paradigmaváltás az italos göngyölegek kezelésében, valamint egyetemi hallgatók attitűdjének felmérése a hulladékgazdálkodás terén, Témavezető: Dr. Rámháp Szabolcs

II.: Czibolya Lilit: Az élelmiszer-hulladék keletkezése és fenntartható kezelése az élelmiszer-ellátási lánc mentén, Témavezető: Dr. Buics László

III.: Sipaseuth Aliyamone: Investigating the Operational Efficiency for the Small Asian Retailer Stores under the Deposit Refund System, Témavezető: Almelhem Marah Samir Nayif

Special Award: Eszes Patrik: Examination of the climate, migration and demographic challenges of the European Union in the recent years and how the smart city concept could be a solution, Témavezető: Dr. Buics László

Challenges and opportunities of the present

I.: Pauli Diána, A közvetlen környezet hatásának vizsgálata a tanulási motivációkra a Széchenyi István Egyetem hallgatóinak körében, Témavezető: Nagy Veronika Ilona

I.: Németh Zsolt, A sportesemények hatása az országimázsra – fókuszban a megarendezvények, Témavezető: Dr. Keller Veronika

III.: Rell Krisztián: A vendégmotiváció szerepe az A’la Carte éttermekben, Témavezető: Dr. Kőmíves Csaba

Innovative marketing, AI, customer satisfaction

I.: Nguyen Ngoc QuynhTran: The Digitalization Evolution in Supply Chain Management: A Systematic Literature Review and a Transformation Model Assessment, Témavezető: Dr. Buics László

II.: Khalfallah Donia: Authenticity, Ethics, and Transparency in Virtual Influencer Marketing: A Cross-Cultural Analysis of Consumer Trust and Engagement: A Systematic Literature Review, Témavezető: Dr. Keller Veronika

III.: Sági Ádám: Marketing: Paradigmaváltás, Témavezető: Dr. Dernóczy-Polyák Adrienn

Special Award: Varga Kata Bianka: Influencers dug their own grave – Exploring the “deinfluencing” phenomenon, Témavezető: Dr. Rámháp Szabolcs

Photo: Gábor Dr. Szabó-Szentgróti, Anna Dr. Pátkainé Bende

Similar articles